Header Ads

  • Semasa

    Aircond Kereta Tak Sejuk? Ini Cara Mudah D.I.Y Yang Ramai Tak TAHU !! (Mohon Kongsikan)



    D.I.Y SEJUKKAN AIRCOND KERETA

    Musim-musim panas ni kalau aircond kereta buat hal kejap sejuk kejap tak jom lah kita buat sikit D.I.Y ni untuk sejukkan aircond kereta tanpa perlu ke bengkel kereta yang entah berapa RM kena cas nanti kan.

    Artikel ini dipetik menerusi Facebook Seri Kehidupan Abadi.

    Tak mahal pun buat D.I.Y ni, beli beberapa barang yang tak sampai rm50 je pun, dah boleh sejuk kereta korang.

    MUDAH & SAVE BUDGET dengan ekonomi negara dan ekonomi sendiri tak menentu ni.

    Antara bahan-bahannya ialah :


    Foam Pipe
    Aluminium foil tape
    Cable Ties
    Pisau @ Gunting


    Dah ada bahan-bahannya boleh lah mula membalut... Jom kita mulakan.



    Kalau tak tahu nak cari mana salur paip aircond. Buka aircond kereta anda kemudian tunggu beberapa minit kemudian matikan engine. Tengak mana-mana salur dekat bahagian engine yang nampak macam basah-basah sket. Kemudian cuba sentuh jika sejuk. Itulah salur aircond kereta anda. Dan boleh lah mulakan proses D.I.Y sejukkan aircond kereta anda.


    Kasi balut habis dari paip bawah sampai ke hujung. Sejukkk woo aircon keta nanti.


    Selamat Mencuba..

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad