Header Ads

  • Semasa

    "Lebih Kurang 96% Cerita 'Andainya Takdir' Sama Dengan Hidup Aku" - Wanita Ini Kongsi Peristiwa Yang Tak Dapat Dilupakan

    "Lebih Kurang 96% Cerita 'Andainya Takdir' Sama Dengan Hidup Aku" - Wanita Ini Kongsi Peristiwa Yang Tak Dapat Dilupakan - Aku sedih bila tengok cerita andainya takdir sebab aku rasa aku sedang tangok kisah aku sendiri. Yes kisah tu Lebih kurang 96% sama dengan hidup aku. Bg org lain kalau tonton cerita tu, tu hanya sebuah cerita. 

    Tapi tak bg aku..ayah aku sorang yg sangat panas baran tp ayah kepada ayh aku (atuk) lagii panas baran. Ayah aku bkn jenis aril, cemburu buta..aril kira ok lagi sbb dlm cmburu buta,time mood dia baik dia boleh lagi dengar kata2 sinis dr isteri dia…tapi ayah aku tak..

    Mak aku langsung tak boleh menjawab..kalau menjawab..naik lah segala tangan..mengamuk tak ingt dunia..aku dr kecil kena belasah dengan ayah aku sbb masalah kecil je…

    Ayah aku kalau depan org mmg pijak semut tak mati…semua org kmpung puji ayah aku..kadang smpai kawan aku teringin nk ada ayah macam ayah aku..aku rasa meluat dengan ayah aku…

    Ade satu hari ayah aku mengamuk belasah mak aku nk bunuh mak aku…tapi mak aku smpat lari pergi rmh opah aku…ayah aku pun kena tangkap dengan polis(sama kan macam aril)..tp tak lama.

    Kalau korang tengok episode last aril merayu dekat rmh mak fatihah supaya balik pada dia…ayh aku pun macam tu…tak keruan bila takda mak aku disisi dia…mak aku dh bg bnyak peluang…tp ttp ayah aku buat lagi…ayah aku selalu duk panggil nama mak aku…merayu suruh balik pada dia…masa tulah first time aku tgok ayah aku menangis…

    Tapi aku kesal…mak aku tetap bg peluang pada ayah aku…alasannya sbb anak2..mak aku sanggup bertahan demi anak2…mak aku ckp org lain mmg suruh mak aku cerai..tapi kalau mak aku cerai..macam mana mak aku nk besarkan anak2 dia?? Mak aku xbekerja…Bawak kereta pun mak aku tak reti…masa susah siapa je boleh bantu kami sekeluarga nanti?? Mmg ramai tak puas hati bila mak aku kembali pd ayah aku..tapi apakan daya..org lain takkkan rasa apa yg kita rasa..org lain takkan tahu perit jerih nk lalui hidup…tambah lagi ayah aku selalu pergi rmh nenek aku merayu rayu dekat luar rmh macam org xterurus..sanggup ke hari2 nk lalui macam tu?

    Setiap kali aku tengok cerita andainya takdir time aril pukul isteri dia,menjerit jerit..kepala aku pusing…sakit…berdenyut…jantung aku berdebar…aku rasa nk pitam..semacam aku yang ade kat situasi tu sebab aku pernah alami situasi tu..

    Wlaupun ayah aku masih dengan perangai lama..tapi tak seteruk dulu…mak aku sering berdoa supaya ayah aku Berubah..aku bangga dengan mak aku sbb sanggup bertahan dengan ayah aku demi anak2..mak aku selalu pesan jangan ikut perangai-ve ayah aku..itu memang penyakit dia..jangan kita jadi macam dia..kalau tak..dia dengan kita sama je..

    Aku teringat mak aku selalu nangis2 kalau berkumpul dengan mak cik pak cik aku..sbb mak cik aku selalu perli mak aku..dulu ya…keluarga kami miskin..semua nk dipandang hina..tambah aku boleh ayah mcm tu..sekarang alhamdulillah keluarga kami semua dh berjaya..smpai mak cik yg asyik perli kami buat2 rapat dgn kami..

    Mak aku wanita yg tabah..sanggup harungi dugaan dengan ayah aku..dengan perli mak cik aku..setiap kali aku tengok mak aku menangis..hati aku hiba..mak aku jiwa kental..semakin aku besar..semakin aku dapat jawapan kenapa mak aku sampai sekarang tak bercerai..kadang2 setiap keputusan yg kita buat perlu lihat dari banyak aspek..biarlah keputusan tu tak memuaskan hati org lain asalkan kita tahu apa yg terbaik untuk diri dan orang yg kita sayang..tidaklah tuhan menguji seseorang hamba itu melainkan dia boleh tanggung ujian tu..ayah aku sekarang barannya ade lagi..cuma tak seteruk dulu…ayah aku dh boleh sikit2 Kawal sifat marah dia..mungkin faktor usia..mungkin juga doa mustajab seorang isteri yg membina kasihnya kerana Allah..

    Aku memang berdendam dengan ayah aku..tapi mak aku selalu nasihat jgn lihat sisi buruk ayah ..lihat lah pada sisi baik yg pernah dia berikan..ayah aku semangnya syg anak2..tapi tak pandai nk menzahirkan perasaan tu..cuma kadang2 terlepas pukulan ..

    Aku sentiasa berdoa agar diberikan syurga buat wanita terakhir dlm hidup aku..iaitu ibu aku…

    – -hamba Allah-

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad