Header Ads

  • Semasa

    Badan bayi melecur 50% terkena air rebusan ketupat


    Badan bayi melecur 50% terkena air rebusan ketupat - AYER KEROH, MELAKA - Seorang bayi lelaki melecur lebih 50 peratus selepas badannya terkena air rebusan ketupat secara tidak sengaja, lapor Harian Metro. 

    Dalam kejadian petang Sabtu lalu di rumahnya di Ayer Keroh, mangsa, Muhammad Aniq Mohd Sharudin, 10 bulan, dikatakan berada dalam kerusi jalan bayi (baby walker) sebelum mencapai periuk rebusan ketupat. 

    Periuk itu kemudian terbalik dan air rebusannya tertumpah pada badan mangsa yang melecur 50 peratus. 

    Mangsa segera dihantar kedua ibubapanya ke Hospital Melaka untuk mendapatkan rawatan. 

    Mangsa yang ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) kini dilaporkan berada dalam keadaan stabil, namun masih belum sedarkan diri kerana berada di bawah pengaruh ubat. 

    Sementara itu di media sosial, ibu saudara mangsa meminta netizen berhenti menyalahkan adik dan suaminya kerana kejadian yang berlaku itu diluar jangkaan mereka. 

    "Ini anak kepada adik saya. Benda nak jadi, jangan salahkan ibu bapa mangsa. Kami sekeluarga masih trauma dan menyesal setiap kali melawat Aniq di hospital. 

    "Perasaan kami tidak dapat digambarkan. Siang dan malam ibu dan ayah dia menunggu. Qada dan qadar terima dengan redha. 

    "Alhamdulillah anak buah dah stabil dan doakan agar dia kuat. Jadikan sebagai iktibar dan semoga kejadian ini tidak berlaku pada keluarga anda," tulis Cik Wana. 

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad