Header Ads

  • Semasa

    Remaja Lelaki 18 Tahun Bunuh Diri Gara-Gara Curiga Kekasih Curang


    Remaja Lelaki 18 Tahun Bunuh Diri Gara-Gara Curiga Kekasih CurangMESKIPUN ada yang meragui kematian remaja berusia 18 tahun, Hidayatullah, namun pihak berkuasa telah mengesahkan bahawa remaja itu meninggal dunia akibat bunuh diri ketika dia sedang mengadakan `video call’ dengan kekasihnya, Apriani.

    Remaja Lelaki 18 Tahun Bunuh Diri Gara-Gara Curiga Kekasih Curang


    Dalam kejadian Khamis lalu, Hidayatullah menamatkan riwayat hidupnya dengan menggantung diri di rumahnya di Sulawesi, Indonesia.

    Dia dikatakan bertindak demikian disebabkan cemburu dengan Apriani yang didakwa menjalin semula hubungan dengan bekas kekasihnya.

    Susulan itu, polis telah menyiasat Apriani dan tiada bukti yang menunjukkan bahawa gadis itu melakukan pembunuhan terhadap kekasihnya itu.

    “Kami sudah periksa. Tidak ada bukti kalau dia lakukan atau kematian Hidayatullah adalah disebabkan orang lain.

    “Tidak ada orang lain yang berusaha membunuhnya. Jika Hidayatullah dibunuh oleh seseorang termasuk Apriani, sudah pasti dia akan menjerit meminta tolong tetapi hal tersebut tidak berlaku,’’ kata polis.

    Malah kata polis, ketika sedang mengadakan `video call’ di leher Hidayatullah sudah terpasang tali dan apabila dia menyatakan akan membunuh diri, maka percakapan di dalam `video call’ itu terhenti.

    Apriani kemudiannya menghubungi Hidayatullah beberapa kali namun panggilannya tidak dijawab dan apabila dia tiba di rumah Hidayatullah, dia menemui mayat kekasihnya itu dalam keadaan tergantung.

    Hidayatullah telah dikejarkan ke hospital namun dia gagal diselamatkan.

    Siasatan itu dijalankan oleh polis selepas tersebar khabar angin Hidayatullah telah dibunuh. Insiden itu juga mengakibatkan Apriani dikecam ramai.

    Tidak kurang pula yang berasa kecewa kerana Hidayatullah sanggup melakukan perbuatan demikian semata-mata kerana cinta. 


    Sumber: MYNEWSHUB.CC

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad