Header Ads

  • Semasa

    Mengapa Yahudi Nak Sangat Baitulmaqdis? Ini Sebabnya..


    Pada masa Nabi Daud dan Sulaiman, para Yahudi semuanya taat pd Allah. Nabi Sulaiman hebat mukjizatnya : sangat kaya, kuasai angin, jin dan margastua. Jin byk bawakan emas kpd Nabi Sulaiman sehinggakan di bawah laut pun Ifrit tolong ambilkan.

    Masa Nabi Sulaiman mengarahkan pembinaan Masjid AlAqsa, semua jin patuh dan buat bersungguh2 bersama para Yahudi dan manusia lain hinggakan tidak sedar wafatnya Nabi Sulaiman (wafat ketika berdiri/duduk atas kerusi, memerhatikan jin dan manusia membina Masjid Aqsa). Sampai masa siap AlAqsa, kewafatan baginda di tunjukkan: anai2 makan tongkat dan jasad baginda terjatuh.

    Selepas kewafatan inilah Yahudi berpecah belah dan kembali ke tabiat lama mereka, menyembah berhala dan menindas. Ada juga yg masih taat menyembah Allah, tapi ramai kembali menyembah berhala dan ada juga menyembah syaitan.

    Para penyembah syaitan inilah yg membina bangunan berdekatan Kompleks Masjidil Aqsa dinamakan “Solomon Temple” – tempat ritual penyembahan syaitan dan akan menjadi istana alMasih Dajjal. Ini diketuai oleh King Hiram the Thyre. Boleh check sapa King nih. Mereka angkut kebanyakan emas di Masjid Aqsa ke Solomon Temple tersebut.


    Kisahnya, selepas banyak zalim dan menindas, Yahudi diserang oleh kaum Assyria memusnahkan kota mereka tapi mereka bangkit utk diserang pula oleh Rom yg memusnahkan kota Yahudi menjadi padang jarak padang terkukur. Tinggallah satu dinding sahaja – sekarang ni “Tembok Ratapan (Wailling Wall)”. Si Barrack Obama dan George W. Bush & beberapa bekas Presiden Amerika pernah buat ritual menangisi di tembok ni.

    Selepas itu mereka bersama dgn Rom dan membodek Rom pula.

    Sehingga Nabi Isa diutuskan tp Yahudi rasakan Nabi Isa ini satu ancaman. Dihasutnya pemerintah Rom membunuh Nabi Isa. Tetapi Nabi Isa diangkat ke sisi Allah secara hidup2 dan orang lain ditukarkan ke rupa Nabi Isa. Nabi Isa akan turun semula menjelang kiamat.

    Yahudi sekarang terlalu inginkan Baitulmuqaddis disebabkan mereka percaya masih banyak lagi “emas”(1) yg belum sempat diangkut oleh mereka sejak dulu. Mereka percaya bahawa dgn “emas” ini, mereka dapat menguasai dunia.

    Peristiharan Trump 7 Disember lalu nak memudahkan kerja2 mereka kerana selepas ini sudah pasti Muslim akan di halang masuk.

    Dan lagi satu misi penting kenapa si laknatullah ni nak sangat2 Baitulmaqdis adalah nak bina semula “Solomon Temple” yg runtuh masa diserang Rom dulu. So, ini boleh jadi Kiblat penyembah syaitan dan juga istana pd Raja yg akan ditabalkan oleh mereka menjelang tahun 2020 ( Jews Protocol No 22 Henry Ford). Kena cari fact ni…

    Yahudi juga percaya di Masjidil Aqsa ada “The Ark OfConvenant” – tersorok disalah satu jalan rahsia di bawah Masjidil Aqsa. Mereka yakin dengan adanya ini, Bani Israil akan berjaya dlm setiap peperangan. Wallahua’lam.

    Kalau tidak di tentang penguasaan mereka pd AlAqsa, maka ini hanya menunggu masa utk diruntuhkan oleh yahudi yg akan membina kembali kuil ke-3 mereka yang mana tapaknya adalah Dome of Rock dan Al-Aqsa sekarang. Tetapi ada beberapa syarat kena dipatuhi mereka, antaranya : kaum yahudi dikumpulkan di satu tempat (Israel) dan mesti ada seorang messiah membimbing mereka. Seperti mana yang kita tahu Rasullulah SAW adalah rasul utusan Allah terakhir. Jadi siapakah penyelamat mereka menunggu untuk ditabalkan itu? Sudah semestinya “the false messiah” a.k.a dajal almasih. Wallahua’lam.

    Akhir kalam, panjang lagi..kalau nak di huraikan tentang ini tapi isu ini adalah isu aqidah, ini kiblat kita yg pertama. Pada 636 M, Sayyidina Umar pergi sendiri ke Palestin utk mengambil kunci kota Baitul Maqdis dari pemimpin kristian. Sebaik memegang kunci itu, Sayyidina Umar mengisytiharkan seluruh bumi Palestin adalah tanah wakaf umat Islam. Kenyataan ini bermakna seluruh umat Islam wajib mempertahankan tanah wakaf itu.

    Dan sabda Rasulullah SAW pula : ‘Barangsiapa yg tidak ambil berat urusan umat Islam maka dia bukan dr mereka.’ Ingatan ini sangat serius. Sesiapa yg tidak ambil tahu langsung dan tidak kisah serta hanya memikirkan kepentingan diri sahaja, Rasulullah SAW kata dia bukan daripada golongan umat Islam.

    Renungkanlah !

    Buatlah sesuatu ikut kemampuan selepas kita tahu tentang ini.

    ALLAHUAKBAR.

    Wassalam.
    *ncs*

    Nota :

    (1) “emas” : buku2 sihir kuno yahudi. Pd zaman Nabi Sulaiman, baginda telah menangkap syaitan yg ajar sihir pd kaum yahudi dan buku2 sihir tersebut ditanam di bawah singgahsana baginda. Itulah sebabnya mereka menggali AlAqsa – mendapatkan kembali ilmu2 sihir. Buku sihir itu bukan mengenai ilmu sains dan teknologi. Ia buku sihir mengajar ilmu2 hitam spt kabballah (salah satu sihir kuno yahudi). Sebenarnya, salah satu sumber kekuasaan yahudi adalah melalui pertolongan lucifer (iblis). Mereka memperoleh kuasa, harta, wanita dan kemewahan dgn mengamalkan ritual2 penyembahan syaitan. Buku2 sihir itu amatlah penting utk memperhebatkan lagi kekuasaan mereka. Walaubagaimanapun, yang Maha berkuasa hanyalah Allah swt.

    2. Sumber Rujukan:
    a. Nota Kuliah Ustaz Abdul Mu’izz
    b. Reuters
    c. Blog berkaitan Yahudi & BaitulMaqdis.

    Israel Akan Gali Bawah Masjid Al Aqsa



    Badan dunia untuk Pendidikan, Sains, dan Organisasi Budaya atau UNESCO mengeluarkan resolusi terbaru yang mengakui keberadaan Masjid Al Aqsa sebagai situs bersejarah umat Islam. Namun pemerintah Israel mengajukan protes.

    Namun keputusan UNESCO ditolak keras oleh Israel. Pemerintah Israel menyatakan keberatannya karena pengesahan nama situs tersebut hanya menggunakan nama Islam, sementara Israel juga merasa berhak atas situs Masjid Al Aqsa dan itu artinya menolak sejarah Yahudi dalam situs tersebut.

    Sumber: http://www.islamituindah.info

    No comments

    Post Top Ad

    Post Bottom Ad